Koolhydraatarme tussendoortjes

Nieuws > FAQ

Het vinden van een lekker en gezond tussendoortje kan vaak zorgen voor een uitdaging bij het behouden van een gezond gewicht. Veel kant-en-klare snacks uit de supermarkt zitten vol suikers, koolhydraten en onnodige toevoegingen. Wist je dat koolhydraatarme tussendoortjes, gezonde snacks zijn die je zelfs 3 keer per dag kunt eten? Het belangrijke is om de juiste tussendoortjes te kiezen die ervoor zorgen om je honger te stillen. Lekker genieten van gezond eten gaat vooral om andere keuzes te maken dan dat je normaal bent.

  • Koolhydraatarm
  • Gemakkelijk
  • Snacks
  • Gezondheid

Enkele gemakkelijke en
koolhydraatarme snacks:

1. Komkommer wraps met (kruiden)roomkaas

Maak heerlijke koolhydraatarme wraps van komkommer. Schil met een dunschiller wat komkommer in lange linten. Dep de komkommer droog met keukenpapier. Besmeer de plakken met (kruiden)kaas en breng op smaak met zout en peper, rol op en je hebt lekkere koolhydraatarme wraps.

2. Een gekookt ei

Een gekookt ei is ideaal voor als je weinig tijd hebt en geeft je boordevol energie. Tip: kook in één keer een paar eieren, zo kan je elke dag een ei eten als je dat wil.

3. Schaaltje yoghurt (150gram)

Een simpel tussendoortje maar overheerlijk. Vul een schaaltje met 150 gram Griekse yoghurt, platte kaas, skyr of kwark.

4. Een handje ongezouten noten (30gram)

Een dagelijkse portie noten doet veel goed voor je lichaam, noten bevatten veel ijzer, vitamine E en vitamine B1. Door de gezonde en onverzadigde vetten die in noten zitten, helpt het ook om slechte cholesterol in je bloed te verlagen. En het belangrijkste je raakt verzadigd en je kan er weer even tegenaan!

5. Ei-muffins met groentes

Deze ei-muffins zijn makkelijk te maken en nog eens heel lekker. Neem een groente naar keuze of kijk wat er nog in de frigo ligt en kies elke keer iets anders.

Hoe maak je het?
Verwarm de oven op 180°, snij 150gr groente in kleine stukjes, kluts 2 eieren in een schaaltje en meng hier de groente doorheen. Breng op smaak met peper en zout, giet daarna het mengsel in muffinvormpjes en zet ze voor 15 minuten in de oven.

6. Een reep van ps. food & lifestyle

Een heerlijk en gezond alternatief voor de gekende tussendoortjes uit de supermarkt. De repen bevatten meer eiwitten en minder koolhydraten.

7. Een cracker van ps. food & lifestyle met een gekookt ei

Een makkelijk, maar lekker tussendoortje. Kiest één van onze crackers uit onze shop. Besmeer de cracker met mayonaise of (kruiden)roomkaas light, een plakje magere vleeswaren (bv. Kippenwit) en een gekookt ei. Zo heb je een heerlijk tussendoortje.